לימודי אנגלית
"אין לי כישרון ללמוד שפה", "אני משתדל, משקיע ולא מצליח לקלוט את השפה" ו-"אני חושש לדבר אנגלית" …
אמירות כגון אלו נשמעות חדשות לבקרים מפי תלמידים המתמודדים עם לימוד שפה זרה.
ההורים המכירים בחשיבות רכישת שליטה טובה באנגלית כמפתח להשכלה גבוהה ויכולת השתלבות בעולם המודרני מתוסכלים ואינם יודעים כיצד להתמודד עם הקושי שחווים ילדיהם.
האם זאת גזרת גורל שלימוד שפה יעורר אנטגוניזם ותסכול?
במטיק אנו מאמינים כי ניתן ללמד תלמידים אנגלית מבלי שהיא תעורר אנטגוניזם ותסכול אצלם וכי תלמידים יכולים להשתפר משמעותית ברכישת שפה ובלימוד אנגלית בבית הספר במסגרת הנכונה.
לימודי אנגלית
"אין לי כישרון ללמוד שפה", "אני משתדל, משקיע ולא מצליח לקלוט את השפה" ו-"אני חושש לדבר אנגלית" …
אמירות כגון אלו נשמעות חדשות לבקרים מפי תלמידים המתמודדים עם לימוד שפה זרה.
ההורים המכירים בחשיבות רכישת שליטה טובה באנגלית כמפתח להשכלה גבוהה ויכולת השתלבות בעולם המודרני מתוסכלים ואינם יודעים כיצד להתמודד עם הקושי שחווים ילדיהם.
האם זאת גזרת גורל שלימוד שפה יעורר אנטגוניזם ותסכול?
במטיק אנו מאמינים כי ניתן ללמד תלמידים אנגלית מבלי שהיא תעורר אנטגוניזם ותסכול אצלם וכי תלמידים יכולים להשתפר משמעותית ברכישת שפה ובלימוד אנגלית בבית הספר במסגרת הנכונה.

לימוד אישי לכל תלמיד
במטיק נערכת הכרות בין התלמיד לחונך וישנו יחס אישי לכל תלמיד.
ישנה הבנה מה מניע את התלמיד ללמוד, מהן אסטרטגיות הלמידה שלו ומה מעכב או מונע את תהליך לימוד אנגלית אצל כל תלמיד ותלמיד.
אנו בונים ומתאימים תוכנית לימודים אישית לכל תלמיד, המתכתבת עם עולמו האישי של הילד ומשלימה את הפערים שצבר משנים קודמות. כאשר הבסיס איתן, בטחונו העצמי של התלמיד גובר ועל בסיס זה אנו ממשיכים ומבנים את התלמיד לרמה הנדרשת.
למידה בקבוצות קטנות מאפשרת למורה להתייחס באופן פרטני לכל תלמיד ונתינת משוב חיובי מיידי.
בנוסף, חלון הזמן בקבוצה קטנה להתבטאות באנגלית רב והתלמיד מרגיש בטחון לשוחח ולהשתמש בשפה.



כדי להצליח בלימוד אנגלית
בבית הספר ישנם כמה תחומים אשר במטיק שמים דגש רב עליהם בתרגול:
קריאה – ישנה חשיבות גדולה לקריאת מספר רב של אנסינים (Unseen) בכדי להעשיר ולהגדיל את אוצר המילים של התלמידים.
בכדי להצליח בכל התחומים הנלמדים באנגלית בבית הספר התלמידים צריכים לרכוש ידע רחב באוצר מילים.
תלמידים אשר יש להם אוצר מילים דל מאוד יהיה להם קשה להצליח באנגלית.
במטיק אנו לא רק מלמדים את התלמידים מילים חדשות באנגלית, אלא מקנים להם תרגול רב בנושא,
ובכך התלמידים זוכרים את המילים ויודעים כיצד להשתמש בהם בעתיד.
לדוגמא, אנו נותנים לתלמידים לתרגל טקסטים שבהם ישנם מילים באנגלית אשר התלמידים אינם מכירים,
לאחר מכן התלמידים מוציאים את המילים החדשות אשר הם למדו וכותבים פסקה בשימוש המילים החדשות.
בצורה זאת, התלמידים מתרגלים קריאה, כתיבה והעשרת אוצר המילים באנגלית
ובנוסף התלמידים זוכרים את המילים ויודעים כיצד להשתמש בהם בעתיד.
בנוסף, חשוב ללמוד כיצד לקרוא אנסין בצורה נכונה וכיצד לפתור את השאלות הפתוחות והסגורות לבסוף,
התלמידים צריכים לדעת כיצד להשתמש במילון עברי- אנגלי כדי למצוא ביעילות ובמהרה את המילים אשר אינם מכירים בטקסט.
כלי העזר היחיד הניתן לתלמידים במבחנים באנגלית ובבגרות אנגלית הינו שימוש במילון עברי- אנגלי.
המילון עברי-אנגלי יכול להוות כלי עזר מאוד משמעותי במבחנים ובבגרות אך חשוב מאוד לדעת כיצד להשתמש בו בצורה הנכונה.
בתרגולים במטיק, התלמידים מתרגלים שימוש נכון במילון, הכרת המילון וצורת החיפוש המהירה והיעילה ביותר.
התלמידים מתרגלים להשתמש במילון, מתרגלים למצוא מילה במהירות ולדעת כיצד לבחור את הפירוש הטוב מבין האופציות הקיימות.
שימוש נכון במילון עברי-אנגלי במבחני אנגלית והן בבגרות יכול להוות יתרון משמעותי עבור התלמידים.
שמע – כחלק מהבגרות, התלמידים צריכים לדעת להקשיב לקטעי שמע ולאחר מכן לענות על שאלות.
בכדי לדעת לעשות זאת, תלמידים צריכים לדעת להאזין לשיחה באנגלית ולהוציא ממנה את המידע הנדרש בכדי לענות על השאלות.
כתיבה – ידיעת האותיות באנגלית, כתיבה נכונה ואיות נכון חשובים מאוד על מנת להצליח בתרגילי כתיבה ולדעת לכתוב בצורה נכונה באנגלית.
בנוסף, רכישת אוצר מילים, למידת מילות קישור וידיעת מילות פתיחה וסיום פסקה מעשירים את כתיבת התלמיד.
דיבור – כחלק מהבגרות נדרש מהתלמידים לדעת כיצד לדבר בשפה האנגלית ולענות על שאלות בצורה נכונה.
לכן, חשוב מאוד כי התלמידים יתרגלו שימוש בשפה האנגלית, העשרת אוצר המילים ודיבור בצורה נכונה מבחינת הדקדוק.
דקדוק – דקדוק הינו חלק בלתי נפרד מכל התחומים שלעיל.
ידיעת חוקי הדקדוק באנגלית חשובה מאוד. כדי לדעת כיצד להשתמש בדקדוק בצורה הנכונה ולזכור את חוקי הדקדוק,
חשוב כי התלמידים יפתרו כמה שיותר דפי עבודה, ידעו את הזמנים באנגלית וכיצד להבדילם האחד מהשני.


נבחרת המורים שלנו

אצלנו בMatic נלווה באופן אישי וצמוד כל תלמיד,
נסייע להתמודד עם המכשולים בצורה המיטבית היותר".

כבסיס להצלחה ולשינוי, מתוך מחוייבות
עמוקה של שני הצדדים לתהליך".

אך ב-Matic בעזרת דבקות במטרה, נחישות, מסירות
ומקצועיות נוכל להגיע להישגים ולהגשמה".

כדי להוביל את התלמיד למיצוי הפוטנציאל
הטמון בו ובדרך המותאמת אישית לכל תלמיד ותלמיד".

עצמאות וזווית נוספת לחיים בכל מה שקשור לשפה האנגלית.
היום אני מבינה שמסגרת כמו מטיק זו מסגרת
שהייתה יכולה להתאים לי בתור תלמידה בתיכון

את היכולת להיות סקרן במקצוע.
לפתח אצלם את הסקרנות וההתעניינות בנושא
ובכך להביא ללמידה עמוקה יותר.

וכך אנחנו מתייחסים אליהם בתהליך.
המטרה שלנו היא לייצר להם
חוויה אישית שדרכה הם גם יהנו, וגם ילמדו.

את כל הכלים והידע להצלחה בבחינות במתמטיקה
ולבחירות והחלטות בחיים עצמם.

רק צריך להראות לו את הדרך. במטיק אנו מלמדים בצורה שמקלה על התלמיד
להבין ולהגיע להשיגים בצורה הנכונה ובהנאה

במטיק, אנו חשים את הצרכים של התלמידים.
בשונה ממסגרות אחרות אנו מלמדים אותם דרך למידה,
עם שזירת החומר בין לבין בכדי שיוכלו להתגבר
על הקושי בעצמם והדבר מקנה כלי התמודדות ללמידה

ואת הסיפוק שבא עם ההצלחה בו,
ולנתב את זה ללמידה איכותית, מאתגרת וכיפית

להעברת ידע שמטרתו להכשיר
את הדור הבא של פותרי הבעיות.

עליו לרכוש אסטרטגיות למידה שישפרו את עיבוד החומר
הנלמד ויובילו להבנה, זיכרון ויישום מיטבי ברמות שונות.

מורה מושלם מעורר השראה

בגובה העיניים מתוך רצון משותף

מבושה או מכישלון. כך התלמידים לומדים מטעויות
ומשתפרים בצורה האפקטיבית ביותר ".

את הלמידה. מהעיניים שלהם. חשוב לי שייהנו, שיתעניינו,
שיצברו ביטחון ותחושת מסוגלות...."

לי את המחשבות, שמחתי שקמה חברה והגשימה את כל
משאלותיי כתלמידה. היחס האישי, השיטה הלימודית.."

" כל מה שילד צריך הוא מבוגר אחד שיאמין בו."
אני מאמינה בחוויה לימודית מעצימה, מכילה..."


אני מאמינה שרק עם גישה ייחודית שתתאים אישית לכל ילד,
אפשר לגרום לו לעבור תהליך לימודי משמעותי..."

רק צריך את האדם שיראה לו את הדרך להצלחה ויאמין בו"

הדבר הזה שהם הכי טובים בו. הצלחה אמיתית היא לגלות
איך לרתום את הכישרון הזה לתחומים אחרים בחיים,
ואז, בשבילם, השמיים הם הגבול."

ללמוד ולהצליח. לפעמים כל מה שצריך זה להאמין בו
ולהראות לו את הדרך שמתאימה עבורו."

מעצימה, שסוחפת את הילד, בסגנונו היחודי, לתהליך
משמעותי ומעצים מתוך שמחה והתלהבות...."

וגישה נכונה כל תלמיד יכול להצליח."


ואני חושב שהיא מתאימה לכל אחד "

עלינו ללמוד קודם כל לעשותו בשקדנות."

יכול להצליח. סביבה תומכת ויצירתית 🙂 "

כל תלמיד יכול להגיע להצלחה".

כל עוד אתה לא מפסיק ללכת"

אני שמח על הזכות לעזור לתלמידים להגיע להצלחות".

אנחנו פשוט לומדים את זה בצורה שונה".

כמורה, אני משתדל לתת דגש על העלאת תחושת המסוגלות
של התלמיד וכמו כן לימוד טכניקות גישה לבעיה"

התלמידים. נותנים לתלמידים את היכולות, הכלים והביטחון
להתמודד עם המכשולים שהם יעברו בחייהם.
במטיק זה לא רק ללמוד, במטיק זה לגדול".

אנגלית זה לא קשה אם לומדים את זה בקצב שלך, באווירה טובה
עם צחוק ומשחקים.
בנוסף, אני חושבת שעצם העובדה שהקבוצות הטרוגניות ...."

לפתח עצמאות ותחושת מסוגלות והצלחה דרך הלמידה .
בנוסף להראות שיש גם הנאה בלמידה."

תחושת מסוגלות, הצלחה ומוטיבציה פנימית! ".

כשאני מלמד ילד אני עושה זאת מתוך מחשבה שלמידה
משמעותה להתמצא, להכיר, לבנות יסודות איתנים יותר..."

בעשיה. במטיק התלמידים מקבלים יחס אישי ואת ההסבר
שנכון להם. במטיק התלמיד יכול לשבור את החומות".
נבחרת המורים שלנו

אלא גם ביחס האישי הניתן לכל תלמיד
וחיזוק האמונה של התלמיד ביכולותיו שלו עצמו".

אצלנו בMatic נלווה באופן אישי וצמוד כל תלמיד,
נסייע להתמודד עם המכשולים בצורה המיטבית היותר".

כבסיס להצלחה ולשינוי, מתוך מחוייבות
עמוקה של שני הצדדים לתהליך".

אך ב-Matic בעזרת דבקות במטרה, נחישות, מסירות
ומקצועיות נוכל להגיע להישגים ולהגשמה".

כדי להוביל את התלמיד למיצוי הפוטנציאל
הטמון בו ובדרך המותאמת אישית לכל תלמיד ותלמיד".

עצמאות וזווית נוספת לחיים בכל מה שקשור לשפה האנגלית.
היום אני מבינה שמסגרת כמו מטיק זו מסגרת
שהייתה יכולה להתאים לי בתור תלמידה בתיכון .

את היכולת להיות סקרן במקצוע.
לפתח אצלם את הסקרנות וההתעניינות בנושא
ובכך להביא ללמידה עמוקה יותר.

וכך אנחנו מתייחסים אליהם בתהליך.
המטרה שלנו היא לייצר להם
חוויה אישית שדרכה הם גם יהנו, וגם ילמדו.

את כל הכלים והידע להצלחה בבחינות במתמטיקה
ולבחירות והחלטות בחיים עצמם.

רק צריך להראות לו את הדרך.