מתמטיקה לכיתה ח'

לימוד מתמטיקה בכיתה ח' מתחלק ל- 2 חלקים:

העמקת החומר של כיתה ז' והעלאת רמת קושי התרגילים ומספר האלמנטים בכל תרגיל.
כניסה לנושאים חדשים פונקציות ודימיון.

אתכם בכל מקום!
הצטרפו לערוץ היוטיוב שלנו
מטיק – יותר ממורה פרטי

מתמטיקה לכיתה ח'

לימוד מתמטיקה בכיתה ח' מתחלק ל- 2 חלקים:

העמקת החומר של כיתה ז' והעלאת רמת קושי התרגילים ומספר האלמנטים בכל תרגיל.
כניסה לנושאים חדשים פונקציות ודימיון.

matic_page_v10_28

אתכם בכל מקום!
הצטרפו לערוץ היוטיוב שלנו
מטיק – יותר ממורה פרטי

matic_page_v10_32

הקשיים הקיימים בלימוד מתמטיקה בכיתה ח'

מכיוון שרמת היישום עולה בכיתה ח', ישנם מקרים בהם תלמיד שהיה עד כיתה ז' חזק במתמטיקה, יגלה קושי בשל מורכבות המשימה בתרגיל.

חוסר תרגול לאחר השיעור – החל מכיתה ח' לא מספיק להבין בכיתה את החומר. אצל תלמידים שלא יתרגלו את החומר בין שיעור לשיעור יתגלה פער שיקשה עליהם להגיע להישגים טובים.

בשל עלייה במורכבות השאלה והמשימה, החל מכיתה ח' מעבר להבנה וידע דרוש סף התמודדות גדול יותר מאשר בכיתות הקודמות. בשנים האחרונות עולה מספר התלמידים המגלים קושי בהתמודדות הרגשית מול תהליך פתרון ארוך ומורכב יותר מכפי שהיו רגילים אליהם בעבר.

matic_page_v10_36

יתרונות הלימוד במטיק

השלב הראשוני בתהליך הלימוד במטיק הינו בדיקה יסודית ומעמיקה שהחומרים והידע שנדרשים כבסיס מבית הספר היסודי ידועים ומוכרים לתלמיד בצורה טובה. במידה ולא, הלימוד במטיק מתחיל בהשלמת הפער הספיציפי איתו התלמיד מגיע.

אחד היתרונות הגדולים ביותר של מטיק כמרכז לימוד במתמטיקה הינו הלימוד המותאם באופן אישי לתלמיד בהתאם לצורת החשיבה שלו ובהתאם לתוכנית הלימוד האישית שלו, ולכן תלמיד שמתקשה בכיתה ז' בשל דרך הלימוד של התוכנית החדשה יוכל לקבל הסבר בדרך הנוחה לו, לדוג' במקום הפרט לכלל ופרט לכל.

לימוד מותאם לפי קצב ונושאי הלימוד בכיתה הספציפית בה לומד התלמיד, החונך במטיק נמצא בקשר עם המורה המלמד בכיתה ולכן תוכנית הלימוד מותאם לדרישות ולנושאי הלימוד של בית הספר.

מעבר לתכני הלימוד במטיק מתייחסים באופן משמעותי לחלק הרגשי של התלמיד, מכיוון שעם המעבר לחטיבת הביניים, ההתחיסות לחלק האימפרי של הישגי התלמיד משמעותית יותר, דבר שעלול לגרום לתסכול ולקושי בקרב חלק גדול מהתלמידים.

66

מיצב במתמטיקה לכיתה ח'

המיצ"ב – "מדדי יעילות וצמיחה בית-ספרית" – הוא מערכת מדדים בית-ספריים, המשמשת עבור מנהל בית-הספר וצוותו
כלי עבודה מרכזי לתכנון משאבים ולניצולם.
נקודת המוצא המנחה את פיתוח המיצ"ב היא התפיסה כי בית-הספר הוא מכלול המורכב מחלקים רבים שיש ביניהם יחסי גומלין.
מדובר בארגון הכולל סביבה לימודית, תכניות לימודים, הישגים, תכניות לפיתוח מקצועי של הסגל, מערכות יחסים רבות (תלמידים-תלמידים, מורים-מורים, מורים-תלמידים, מורים-הורים) ועוד. לפיכך, כדי לקבל תמונה המתארת את סביבת בית הספר,
יש לבחון היבטים רבים שיקיפו וישקפו את מורכבותה.
המיצ"ב מתקיים בארבעת תחומי הדעת – שפת אם (עברית/ערבית), מתמטיקה, אנגלית ומדע וטכנולוגיה.

matic_page_v10_47

למעוניינים במידע נוסף

למד עוד על נבחרת המורים

למד עוד על תכנית הלימודים במתמטיקה לכיתה ח'

נבחרת המורים שלנו

נבחרת המורים שלנו