מתמטיקה לכיתה ח'
לימוד מתמטיקה בכיתה ח' מתחלק ל- 2 חלקים:
העמקת החומר של כיתה ז' והעלאת רמת קושי התרגילים ומספר האלמנטים בכל תרגיל.
כניסה לנושאים חדשים פונקציות ודימיון.
מתמטיקה לכיתה ח'
לימוד מתמטיקה בכיתה ח' מתחלק ל- 2 חלקים:
העמקת החומר של כיתה ז' והעלאת רמת קושי התרגילים ומספר האלמנטים בכל תרגיל.
כניסה לנושאים חדשים פונקציות ודימיון.

הקשיים הקיימים בלימוד מתמטיקה בכיתה ח'
מכיוון שרמת היישום עולה בכיתה ח', ישנם מקרים בהם תלמיד שהיה עד כיתה ז' חזק במתמטיקה, יגלה קושי בשל מורכבות המשימה בתרגיל.
חוסר תרגול לאחר השיעור – החל מכיתה ח' לא מספיק להבין בכיתה את החומר. אצל תלמידים שלא יתרגלו את החומר בין שיעור לשיעור יתגלה פער שיקשה עליהם להגיע להישגים טובים.
בשל עלייה במורכבות השאלה והמשימה, החל מכיתה ח' מעבר להבנה וידע דרוש סף התמודדות גדול יותר מאשר בכיתות הקודמות. בשנים האחרונות עולה מספר התלמידים המגלים קושי בהתמודדות הרגשית מול תהליך פתרון ארוך ומורכב יותר מכפי שהיו רגילים אליהם בעבר.



יתרונות הלימוד במטיק
השלב הראשוני בתהליך הלימוד במטיק הינו בדיקה יסודית ומעמיקה שהחומרים והידע שנדרשים כבסיס מבית הספר היסודי ידועים ומוכרים לתלמיד בצורה טובה. במידה ולא, הלימוד במטיק מתחיל בהשלמת הפער הספיציפי איתו התלמיד מגיע.
אחד היתרונות הגדולים ביותר של מטיק כמרכז לימוד במתמטיקה הינו הלימוד המותאם באופן אישי לתלמיד בהתאם לצורת החשיבה שלו ובהתאם לתוכנית הלימוד האישית שלו, ולכן תלמיד שמתקשה בכיתה ז' בשל דרך הלימוד של התוכנית החדשה יוכל לקבל הסבר בדרך הנוחה לו, לדוג' במקום הפרט לכלל ופרט לכל.
לימוד מותאם לפי קצב ונושאי הלימוד בכיתה הספציפית בה לומד התלמיד, החונך במטיק נמצא בקשר עם המורה המלמד בכיתה ולכן תוכנית הלימוד מותאם לדרישות ולנושאי הלימוד של בית הספר.
מעבר לתכני הלימוד במטיק מתייחסים באופן משמעותי לחלק הרגשי של התלמיד, מכיוון שעם המעבר לחטיבת הביניים, ההתחיסות לחלק האימפרי של הישגי התלמיד משמעותית יותר, דבר שעלול לגרום לתסכול ולקושי בקרב חלק גדול מהתלמידים.



מיצב במתמטיקה לכיתה ח'
המיצ"ב – "מדדי יעילות וצמיחה בית-ספרית" – הוא מערכת מדדים בית-ספריים, המשמשת עבור מנהל בית-הספר וצוותו
כלי עבודה מרכזי לתכנון משאבים ולניצולם.
נקודת המוצא המנחה את פיתוח המיצ"ב היא התפיסה כי בית-הספר הוא מכלול המורכב מחלקים רבים שיש ביניהם יחסי גומלין.
מדובר בארגון הכולל סביבה לימודית, תכניות לימודים, הישגים, תכניות לפיתוח מקצועי של הסגל, מערכות יחסים רבות (תלמידים-תלמידים, מורים-מורים, מורים-תלמידים, מורים-הורים) ועוד. לפיכך, כדי לקבל תמונה המתארת את סביבת בית הספר,
יש לבחון היבטים רבים שיקיפו וישקפו את מורכבותה.
המיצ"ב מתקיים בארבעת תחומי הדעת – שפת אם (עברית/ערבית), מתמטיקה, אנגלית ומדע וטכנולוגיה.



למעוניינים במידע נוסף
למד עוד על נבחרת המורים
למד עוד על תכנית הלימודים במתמטיקה לכיתה ח'
נבחרת המורים שלנו

אצלנו בMatic נלווה באופן אישי וצמוד כל תלמיד,
נסייע להתמודד עם המכשולים בצורה המיטבית היותר".

כבסיס להצלחה ולשינוי, מתוך מחוייבות
עמוקה של שני הצדדים לתהליך".

אך ב-Matic בעזרת דבקות במטרה, נחישות, מסירות
ומקצועיות נוכל להגיע להישגים ולהגשמה".

כדי להוביל את התלמיד למיצוי הפוטנציאל
הטמון בו ובדרך המותאמת אישית לכל תלמיד ותלמיד".

עצמאות וזווית נוספת לחיים בכל מה שקשור לשפה האנגלית.
היום אני מבינה שמסגרת כמו מטיק זו מסגרת
שהייתה יכולה להתאים לי בתור תלמידה בתיכון

את היכולת להיות סקרן במקצוע.
לפתח אצלם את הסקרנות וההתעניינות בנושא
ובכך להביא ללמידה עמוקה יותר.

וכך אנחנו מתייחסים אליהם בתהליך.
המטרה שלנו היא לייצר להם
חוויה אישית שדרכה הם גם יהנו, וגם ילמדו.

את כל הכלים והידע להצלחה בבחינות במתמטיקה
ולבחירות והחלטות בחיים עצמם.

רק צריך להראות לו את הדרך. במטיק אנו מלמדים בצורה שמקלה על התלמיד
להבין ולהגיע להשיגים בצורה הנכונה ובהנאה

במטיק, אנו חשים את הצרכים של התלמידים.
בשונה ממסגרות אחרות אנו מלמדים אותם דרך למידה,
עם שזירת החומר בין לבין בכדי שיוכלו להתגבר
על הקושי בעצמם והדבר מקנה כלי התמודדות ללמידה

ואת הסיפוק שבא עם ההצלחה בו,
ולנתב את זה ללמידה איכותית, מאתגרת וכיפית

להעברת ידע שמטרתו להכשיר
את הדור הבא של פותרי הבעיות.

עליו לרכוש אסטרטגיות למידה שישפרו את עיבוד החומר
הנלמד ויובילו להבנה, זיכרון ויישום מיטבי ברמות שונות.

מורה מושלם מעורר השראה

בגובה העיניים מתוך רצון משותף

מבושה או מכישלון. כך התלמידים לומדים מטעויות
ומשתפרים בצורה האפקטיבית ביותר ".

את הלמידה. מהעיניים שלהם. חשוב לי שייהנו, שיתעניינו,
שיצברו ביטחון ותחושת מסוגלות...."

לי את המחשבות, שמחתי שקמה חברה והגשימה את כל
משאלותיי כתלמידה. היחס האישי, השיטה הלימודית.."

" כל מה שילד צריך הוא מבוגר אחד שיאמין בו."
אני מאמינה בחוויה לימודית מעצימה, מכילה..."


אני מאמינה שרק עם גישה ייחודית שתתאים אישית לכל ילד,
אפשר לגרום לו לעבור תהליך לימודי משמעותי..."

רק צריך את האדם שיראה לו את הדרך להצלחה ויאמין בו"

הדבר הזה שהם הכי טובים בו. הצלחה אמיתית היא לגלות
איך לרתום את הכישרון הזה לתחומים אחרים בחיים,
ואז, בשבילם, השמיים הם הגבול."

ללמוד ולהצליח. לפעמים כל מה שצריך זה להאמין בו
ולהראות לו את הדרך שמתאימה עבורו."

מעצימה, שסוחפת את הילד, בסגנונו היחודי, לתהליך
משמעותי ומעצים מתוך שמחה והתלהבות...."

וגישה נכונה כל תלמיד יכול להצליח."


ואני חושב שהיא מתאימה לכל אחד "

עלינו ללמוד קודם כל לעשותו בשקדנות."

יכול להצליח. סביבה תומכת ויצירתית 🙂 "

כל תלמיד יכול להגיע להצלחה".

כל עוד אתה לא מפסיק ללכת"

אני שמח על הזכות לעזור לתלמידים להגיע להצלחות".

אנחנו פשוט לומדים את זה בצורה שונה".

כמורה, אני משתדל לתת דגש על העלאת תחושת המסוגלות
של התלמיד וכמו כן לימוד טכניקות גישה לבעיה"

התלמידים. נותנים לתלמידים את היכולות, הכלים והביטחון
להתמודד עם המכשולים שהם יעברו בחייהם.
במטיק זה לא רק ללמוד, במטיק זה לגדול".

אנגלית זה לא קשה אם לומדים את זה בקצב שלך, באווירה טובה
עם צחוק ומשחקים.
בנוסף, אני חושבת שעצם העובדה שהקבוצות הטרוגניות ...."

לפתח עצמאות ותחושת מסוגלות והצלחה דרך הלמידה .
בנוסף להראות שיש גם הנאה בלמידה."

תחושת מסוגלות, הצלחה ומוטיבציה פנימית! ".

כשאני מלמד ילד אני עושה זאת מתוך מחשבה שלמידה
משמעותה להתמצא, להכיר, לבנות יסודות איתנים יותר..."

בעשיה. במטיק התלמידים מקבלים יחס אישי ואת ההסבר
שנכון להם. במטיק התלמיד יכול לשבור את החומות".
נבחרת המורים שלנו

אלא גם ביחס האישי הניתן לכל תלמיד
וחיזוק האמונה של התלמיד ביכולותיו שלו עצמו".

אצלנו בMatic נלווה באופן אישי וצמוד כל תלמיד,
נסייע להתמודד עם המכשולים בצורה המיטבית היותר".

כבסיס להצלחה ולשינוי, מתוך מחוייבות
עמוקה של שני הצדדים לתהליך".

אך ב-Matic בעזרת דבקות במטרה, נחישות, מסירות
ומקצועיות נוכל להגיע להישגים ולהגשמה".

כדי להוביל את התלמיד למיצוי הפוטנציאל
הטמון בו ובדרך המותאמת אישית לכל תלמיד ותלמיד".

עצמאות וזווית נוספת לחיים בכל מה שקשור לשפה האנגלית.
היום אני מבינה שמסגרת כמו מטיק זו מסגרת
שהייתה יכולה להתאים לי בתור תלמידה בתיכון .

את היכולת להיות סקרן במקצוע.
לפתח אצלם את הסקרנות וההתעניינות בנושא
ובכך להביא ללמידה עמוקה יותר.

וכך אנחנו מתייחסים אליהם בתהליך.
המטרה שלנו היא לייצר להם
חוויה אישית שדרכה הם גם יהנו, וגם ילמדו.

את כל הכלים והידע להצלחה בבחינות במתמטיקה
ולבחירות והחלטות בחיים עצמם.

רק צריך להראות לו את הדרך.